Isnin, 2 Mac 2015

IKAN TEMPEL












































Wat orang yang nak jodoh atau buat pengaseh, orang tua tua pesan pakai ia di dada kiri guna klip, pakai dalam baju la dan ia di bungkus dengan kain kuning atau hitam. 

Sebagaimana ikan tempel menempel dengan ikan yu dan paus, begitulah orang yang terkena penangannya.

Bagi tok ia amat bagus sebagai pelaris kedai runcit. sebab mama tok sendiri mencubanya , alhamdulillah setiap kali tok ke kedainya dapat la rokok free barang upah laku kedai mihahaha....

Insyallah ampu kalau letak dalam kedai nu, balut dengan kain putih ( ikut cara tok )  dan di letakkan di dalam laci atau mesin duit kedai..... lepas letak tu, wat x care je okay. jangan dok kisah benda tu nak tunjuk ke orang ke apa semua dengan gediksnye.. simpan dalam tu, terus abaikan sahaja.... Pesanan tu amat penting hahaa

Kor Produk : IKAN TEMPEL 28215
Bentuk : Ikang 
MAHAR : RM 86

Dok lagu tu mahar dia , dri dulu g... org tepi jalang pung juai rm 300 tau. dop caye g cek depang Public bank Kat CS yang bertentang ngan maybank tu.....300 bebbbbbbb....

34 ulasan:

  1. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  2. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  3. Balasan
    1. Salam tok permaharan saya dh whatup pada tuan baz yer...terima kasih tok...

      Padam
  4. Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.

    BalasPadam
  5. Balasan
    1. Tkpe tuan saya pun keliru tadi pasal tu saya delete msg tu..saya ingat kan kul 9.00 pagi kuar..rupa2nya dh kuar mlm tadi..huhu..item best ni..kalau ader sape2 nk unlock bagitau saya yer..t,kasih...

      Padam
    2. ikan tempel ada lagi tuan tuan, sila berhubung dengan Mr Baz

      Padam
  6. Pelaris ajaib dan pengasih mati kan tok?

    BalasPadam
  7. Pelaris ajaib dan pengasih mati kan tok?

    BalasPadam
    Balasan
    1. ya tuan, tuan di penang, cuba ke kulim. Taman Seladang dekat dengan sekolah rendah Sg Limau, kawasan tu cari 1 kedai runcit melayu, ada 1 je pun... cer g jenguk org tua tok nu dan tanya dia masih pakai x ikan tempel tu..lihat kiri kanan kedainya penuh kedai supermarket ala ala sakan dan longwan, namun kedai kecil itu tetap tidak jemu dimasuki pelanggan, tok kekadang balik nak berbual sebentar pun x sempat, ada saja pelanggan setiap minit.

      Padam
  8. Memang betul ckp tok tu..saya pernah pi sg limau, kulim..tapi tk pernah singgah kt kedai tu..nanti kalo saya pi sana saya nk interview pakcik tu..hehehe

    BalasPadam
  9. Salam tokmat..ada lgi x stok ikan tempel ni? nak 1 klau ada lgi ..

    BalasPadam
    Balasan
    1. ada lagi silakan wassup mr baz 0178259540 ( no 01117775251 rosak dah hantar kedai repair )

      Padam
  10. Salam Tok Mat dan warga GB, dah lama saya tak masuk disini..nak info kpd semua...benih2 bulu perindu yg saya dpt dari Tok dulu ketiga2nya hidup tapi 2 mati dirosakkan oleh kucing2 saya yg teramat suka makan daun2 muda. Tinggal serumpun yg skrg byk menghasilkan bulu2..berangan nak jadi supplier pd Tok Mat InsyaAllah..boleh ke? Tksh

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah... bagus kak... akak boleh supply pada peniaga lain, tok punya ada dalam hampir 1 ekar di kampung ayah tok jaga.

      Termasuk akak, ada 2 Saja lah yang mampu jadi supplier bulu perindu ni. sebab yg lain lain tetap drg kena beli dri peniaga yang mengimportnya dari indonesia.

      Bagi sesiapa yang tanam x hidup, kena belajar dari akak ni yang menyiramnya air basuhan beras setiap hari.

      Padam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN