MEMBER TOK MAT

Rabu, 17 April 2013

BESI BERPELUH ( KURSANI AJAIB )











Besi kursani ini adalah antara besi tertua dalam dunia, sebab apa Tok cakap begitu.... sebab ia berpeluh , pernah dengar KERIS BERPELUH?.... 

Ini adalah besi bagi bahan pembuatan tersebut. Dengan seketul ini anda boleh membuat sebilah pedang unik yag berpeluh dan paling tajam dalam Malaysia.

Ini sebenarnya salah satu koleksi Rare Tok dalam Lemari depan tu ( ruang tamu ), dan Tok ingin memaharkannya kerana ingin berkongsi keindahan besi ini dengan tuan tuan.

Tuan Mysteryz, jenis besi ini mungkin besi yang Tok maksudkan yang depa buat rail ketapi zaman Jepun dulu. Insyallah, Jika dibuat permata cincin... beratus biji boleh dapat, tapi mahai la upah keratnya.... keras.


Kelebihan Kursani ( besi )

Kekebalan Senjata

Penghapus sihir dan guna guna

Kekuatan Tenaga Fizikal


LIHAT LAH FIZIKAL BESI KURSANI ORIGINAL

IA BUKAN BERPETAK ATAU BERBONGKAH MCM BESI JCB ATAU BESI KAPAL

INI RAW YANG ORIGINAL

Kod Produk : IRON NIKEL
Bentuk : RAW
MAHAR : RM 1500


Nilai ini bersamaan Nilai 3 Butir Besi Kursani Saiz Permata.......nilaikan adakah item di atas mahal?

16 ulasan:

  1. Kawan saya ade yg cari paku besi buat rail ketapi ni tok, aritu dia dpt, tp xtau lah plak jnis besi tu sama ke x dgn yg ni tok..masa dia sbuk mencari tu dia xcakap plak jnis besi ape yg dia nk, yg dia ckp cume paku besi buat rail ketapi jer..saya kata kat dia, cabut jelah paku besi kat rail2 ketapi yg ade tu, kan ke banyak..hehe

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paku rail ketapi memang kuat, banyak di kelantan lagi tuan

      Padam
  2. Tok kalau nk suku bole tok?

    BalasPadam
  3. aduhh tok..tok kluarkn lg item terbest ni..poket tgh kering mcm2 item terbest kuar..nyesal sy xmnabung dlu..aduhhhh...rugi2.

    BalasPadam
  4. Besi berpeluh mcm nih ada lagi tok.. Besi rail zaman omputeh ngan jepun.. Tahun 1800 punya.. Masih ada lagi kat Yard ketapi dan timbunan besi lama ktmb punya.. Kalau ade saya simpan untuk tok nah :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Insyallah...ni pun dah banyak dah

      Padam
  5. Tuan Mysteryz...kalau tuan ada paku tersebut..jual dengan sy bole? sy memang sedang mengumpul besi ni...bole bg no tepon tuan untuk dihubungi...?

    BalasPadam
  6. Paku jenis lama ke atau paku baru encik AM? Ada banyak jenis :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Paku Rail Keretapi Tahun 1800 yang Tuan ckp kan tu...

      Padam
  7. Sy rasa ini tak boleh disamakan dgn rel keretapi lama...hakikatnya besi itu sendiri bukan unsur terbitan bumi kita,ia dari luar bumi..nama pun kursani..adakah ini raw meteorite tok?

    BalasPadam
  8. Paku rail tuh orang panggil Dog Spike.. Kalau jenis lama tuh blah pantai timur jaa ada itu pun dah rare.. Kalau kat sini mmg dah pupus paku tuh.. Cuma ada jenis petak je..

    BalasPadam
    Balasan
    1. jenis petak tu dengan dog spike...ape bezana tuan? kalau sama besinya..sy amik

      Padam
  9. klau paku rail yg jenis brjalur tu .. besi ape tn mysteryz =_=

    BalasPadam
  10. Besi Berpeluh ni sudah di tebus kpd tuan yg baru ke Tok ?

    BalasPadam