MEMBER TOK MAT

Selasa, 29 Mei 2012

SANGGUL BUNIAN

SANGGUL BUNIAN PELBAGAI WARNA 

Keputihan

Cindai

Hitam

Coklat

Saya rasa anda sedia maklum akan kegunaan tiap sanggul bewarna ini..... Hitam untuk semangat dan samseng, cindai untuk pelaris perniagaan, pemagar diri dan pengasehan, keputehan lebih kepada perubatan

Sukar dijumpai, ianya dimaharkan sekitar RM 2000 sehingga 50 ribu.

Jenis paling mahal ialah jenis warna EMAS dan PUTEH yang dipanggil Bertap sanggul KAPAS

Inilah koleksi Tok Mat yang terunggul, Buat masa sekarang Sanggul EMAS tiada dalam simpanan kerana di Maharkan kepada seorang Hanba Allah Sebanyak RM 3500

Ianya Membesar dengan penjagaan meletakkan minyak keatasnya serta dimandikan embun jika berkesempatan, Apabila ianya membesar sebesar telor ayam kampung, ianya mampu beranak ( mengeluarkan anak ), mampu membesar lebih dari besar peha, beranak 1 tahun sekali. Di sinilah keuntungan anda dengan menjualkan anaknya.

Tiada unsur syirik ke atasnya, syirik itu ialah diri kita sendiri. Bukan pada barang, sanggul ini juga berpa makhluk bernyawa yang di cipta Allah swt.

Untuk Setiap satu di atas ini :



Kod Produk : Sanggul
Bentuk : Gumpalan Rambut
MAHAR : RM 1500



STOK RARE

STOK PALING RARE DALAM SIMPANAN TOK MAT


- Buntat embun hilang dalam air, sikit pun tak kelihatan, bayang pun takde
- Koleksi Sanggul Bunian


Yang lain lain ada lagi, pelan pelan Tok buka.... buka semua nanti Rumah Tok Mat penuh orang pulak....


Ada Syarat Untuk miliki Barang Rare Dalam simpanan Tok, Sebab ianya bukan sembarangan Barang...


Esok Tok Upload gambarnya bawah cahaya matahari. Ye lah, nanti tangkap gambar dalam gelap, orang kata Tok kecoh pulak Buntat embun tu, cakap " ala boleh la, dalam samar cahaya mana nampak"...takpa Tok tangkap esok bawah sinaran terik matahari... video lagi haaa...terserah lah pada tuan tuan untuk menilai...bukan Tok yang menilainya....

BID DI CARIGOLD.COM

BID DI CARI GOLD

Assalamualaikum wbt


Saya mendapat tahu dari beberapa rakan bahawa ada pihak pihak yang buat bid di carigold ( geliga ular cinta mani ) , gaya penulisannya hampir sama dengan apa yang terkandung di dalam blog ini.


Ingin Tok Mat tegaskan, Tok Mat suka orang melayu kita berniaga dan Tok Mat sendiri kat sini pun menggalakkan pelanggan pelanggan yang nak berniaga dengan memberikan harga borong untuk sama sama mengecapi nikmat perniagaan batu permata, namun Tok Mat tak suka gaya penulisan Tok Mat di Tiru dan disampaikan di dalam website lain, Jika nak ambil gambar dalam Blog ini, Tok Mat relakan, namun untuk menjual gaya penulisan Tok Mat, Harap sedia maklum...Jadilah diri anda sendiri... Omputeh kata " Be yourself " tapi bukan "selfish".... hehe, nak sama tapi berbeza maksud kot.. tah Tok Mat tak mengaji omputeh.


Macam kat Carigold.com tu thread yang buat bid Geliga Ular Cinta Mani, kebetulan pula kat blog Tok ni memang tengah glamer dengan geliga ini, jadi Tok Mat takutlah kalau kalau peniaga tersebut buat apa apa yang boleh merosakkan reputasi Tok Mat Sebagai otai blogger 8 tahun, belum masuk paper je lagi sebab takde wartawan nak temuramah .... Gurau sajalah... Blog Tok Mat ni takde kualiti, mana layak masuk paper apatah jauh sekali di wawancara Tv... 


Pesan Tok lah, kepada peniaga tersebut... cara kita berbeza, saya cuma takut barang kita berbeza, kemudian orang yang tak tau akan cakap Tok Mat hantar barang lain sebab buat Bid atau sebab Jual Murah.... 


Tok Mat hanya BUAT BID di blog sahaja, nak buat kat forum Tok Mat tak reti lah.... lagipun masa Tok Mat agak terhad sekarang, Mana nak kawal Blog, mana nak p lepak tasek linggiu, mana nak p kedai unkle yang 1 jam 30 minit jauhnya, pos barang dan promosi serta jawab menjawab sms ni, biasalah..bini Tok mat punya kerja.


Itu saja dari Tok... Minta pemilik Bid berkenaan perjelaskan .... paling penting, jadilah diri anda sendiri... pelanggan suka...

BEKAS JED NAGA

BEKAS JED NAGA 
( TAK TAU NAK LETAK NAMA APA )





Besar Batu jed ni kan.... dalam bentuk bekas simpan air boleh juga buat simpan cincin...

Ianya ialah simpanan air ubat , khas bagi bomoh bomoh dan dukun dukun di luar sana yang perlu menyimpan minyak atau air tawar mereka bagi digunakan berhari hari....

Unik dan antik... dari simpanan orang dalam .... 

Kod Produk : BJNaga
Bentuk : Bekas
MAHAR : RM 256

RM 106

BUNTAT SIPUT

BUNTAT SIPUT ITEM PAKEJ COMBO


Dimasukkan ke dalam salah 1 pakej combo... Minta maaf, ianya tidak berkod....

Akan datang..

Buntat Siput Hidup

&

Raja Buntat Siput

KALUNG MISTERI

KALUNG MISTERI



Warna merah, nak kata jed bukan, nak kata aked merah bunian saya tak pasti.... ada ukiran tembus dalam bahasa bunian " Setia "....wallahualam

Sesuai dipakai anak perempuan anda ... insyaallah cepat la dapat jodoh

Kod Produk : KMMisteri
Bentuk : Kalung
MAHAR : RM 356

RM 206

KALUNG P.KAMARIAH

KALUNG PUTERI KAMARIAH 
( PELARISAN DAN REZEKI )




Kalung ni diperolehi di kawasan tasek...datangnya dalam keadaan macam ni la, cuma lubang besi loket je saya letakkan disebabkan ianya berlubang.

Insyaallah jika dipakai ( wanita saja ) sebagai kalung, berniaga atau apa sahaja... bergaul dengan rakan rakan... insyaallah dengan izinnya pasti ada kelainan yang dirasai.

Kod Produk : KalungKacang
Bentuk : kacang Tanah
Jenis batu: Tidak dapat dikenal pasti
MAHAR : RM 356

RM 206

Isnin, 28 Mei 2012

CINCIN PEMBESAR

CINCIN PEMBESAR G.BERLUMUT





Tak tahu nak gambarkan macam mana, sekelilingnya ada berlian, tepinya pun ada berlian memanjang , part tu lah kedai unkle pun garu kepala macam mana nak buat.... 

Insyaallah khasiatnya bila di pakai... secara otomatik insyaallah penggerun, wibawa... tak perlu menunggu lagi..tapi Tok tak janji tau.... sebab cincin pembesar ni kat sana Raja dia bagi sebagai 1 souvenir sahaja kepada pembesar yang dilantik.... uniknya ialah tukang2 cincin pun tak tau mcm mana nak letak berlian dalam kedudukan tepi macam tu.... memanjang dan bersusun cantik....Ambik le..buat jual pun ratus jugak ni

Ada 2 sahaja dalam saiz 18 dan 22

Cincin perak bersalutkan emas, bertatahkan permata berkilau bak cahaya

Kod Produk : CPGB-2
Bentuk : siap ikat
MAHAR : RM 256


* Terima kaseh Tn Zamry, Cheras ( saiz 22 )

IBU GAMUNGGAL

IBU GAMUNGGAL NENEK KEBAYAN G.BERLUMUT


jeng jeng jeng


1 sahaja.....upload dulu..nak makan nasik ni... jap g tok mat sambung celoteh

Kod Produk : IBGamunggal
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 126


* Ditempah Tn Azrin, Kajang

Ahad, 27 Mei 2012

STOK BARU

STOK BARU

Insyaallah hari ahad malam dan isnin malam ada banyak stok baru... tok mat sedang bercuti sehari ni sebab banyak sangat jemputan majlis nikah .


TABUNG KILAT SAHABAT KITA

TABUNG KILAT / DERMA KILAT




Assalamualaikum wbt...


Saya Tok Mat ingin memaklumkan bahawa salah seorang sahabat kita ( Bob Pj ) disahkan mengidap kencing manis tahap kronik, sekarang beliau berada dalam keadaan tidak boleh berjalan akibat luka yang berada di bahagian kakinya. Beliau meminta jasa baik saya untuk memaharkan semula sanggul bunian hitam keputihan kesayangannya bagi menampung kos perbelanjaan beliau di hospital termasuk kos pembedahan dan sebagainya. Kalau dapat bagi sorang RM 5-10 Pun alhamdulillah ramai ramai, banyak juga dapat membantu. 


Sanggul berkenaan ialah sanggul Puteri mayang sari yang diperolehi di G.Ledang dan berguna bagi pemagar diri, keluarga dan pelarisan niaga.


Beliau ingin memaharkan sanggul ini sebanyak RM 1000 yakni mahar yang diberikan saya dahulu kepadanya.... 


Untuk sebarang pertanyaan mengenai sanggul ini , bolehlah menghubungi beliau terus di :


Tuan Hairudin ( Bob Pj ) : 014-623 7146


No Akaun Maybank : 1120 8055 7701 ( hairudin B Mustapa )


Saudara yang berhampiran juga boleh melawat beliau dengan menghubunginya di nombor tertera.


Untuk Hairudin, saya dan sahabat sahabat lain mendoakan agar saudara cepat sembuh dan dipermudahkan penyakit yang tuan hidapi.


PETUA SAYA :


- Amalkan memakan buah pinang raja ( warna hijau, dalamnya oren ) 1 pagi , 1 petang dan 1 malam...


- Boleh juga amalkan memakan Pucuk betik sebagai ulam


- Boleh juga amalkan memakan buah tunjuk langit ( tuan Fuad PJ ada jual ) RM 10 je....


- Cari kulat arab dan bela, minum airnya satu hari 3x selama 2 minggu..insyaallah di kelantan dari nak dipotong terus tak jadi potong.... ( dijauhkan lah )

Tarikh Keluar : 27/5/2012 ( 1.20am )

G.PUTERI MAYANG SARI

GELIGA PUTERI MAYANG SARI 
( RARE ITEM )


Sinaran cahayanya amat luar biasa, hitam solidnya memukau kalbu.... khasiatnya amat besar :

- Pertempuran
- Perubatan
- Darurat
- Penggerun Jin ( letakkan di tangan org ada SAKA atau histeri sure dia baling benda ni )
- Struktur keras
- Jangan buat tampar org

Insyaallah ada 5 sahaja, di masukkan ke dalam pakej D , saya tak dapat nak kodkannya disebabkan keberangkalian nak mendapatnya agak sukar... struktur nak sama batu petir pun ada nak sama meteor pun ada kilatannya..tapi bukan... ianya permata geliga jenis lain... bila pegang terasa aura habanya di telapak tangan. Sehebatnya... Allah jua Maha hebat... 

Jumaat, 25 Mei 2012

PETUA PENGANYER IKAN

PETUA PENGANYER IKAN


Alhamdulillah... pada pengamatan tok... ramai juga peminat memancing nie..dari utara sehingga ke selatan, Samada betul betul minat memancing sebagai hobi, pendapatan sampaingan , pendapatan utama atau ....... jackpot...?..huh.... berlambak benda tu kat Johor ni .

Anda tahu kulit kijang puteh?...

Carikan kulit kijang ni, tak kisah lah mati kena tembak ke, atau mati beragan.

Cara untuk tahu asli atau tidak senang saja, ambil sedikit kulit tersebut, lekapkan di batang rokok dan hisap, jika manis..insyaallah ianya asli.....boleh juga ambil segelas air garam kemudian biarkan ia terapung di atas air garam tu, biarkan semalaman, esok pagi kalau rasa air jadi tawar...alhamdulillah ianya juga asli... kalau xda tanda tanda ni... bukan asli lah... 

Cara memakai mudah sahaja.... bawak bersama ketika memancing...saya bagi cara ni sebab saya janji nak keluarkan wafaq pengasih ikan tapi belum sempat nak buat lagi.....

Cobalah .....

Khamis, 24 Mei 2012

KURSANI ALAM SEBELAH

KURSANI ALAM SEBELAH ( THE FINAL )

AKAN DIMASUKKAN KE DALAM PAKEJ YANG AKAN DIWUJUDKAN


Koleksi ini akan dimasukkan ke dalam skim pakej yang akan diwujudkan ( PAKEJ D )

G.U.C.MANI

GELIGA ULAR CINTA MANI ( SIRI 2 )


Kod Produk : GUCMani 1-3
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

* Terima kaseh Tn Anuar, Langkawi
------------------------------------------------------


Kod Produk : GUCMani 2-3
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356

* Terima kaseh Tn Zakaria, Manjung
------------------------------------------------------



Kod Produk : GUCMani 3-3
Bentuk : Permata cincin
MAHAR : RM 356










GAMUNGGAL HITAM

GAMUNGGAL HITAM 
( SIRI 2 FINAL EDITION )


SATU ORANG HANYA DIBENAR MILIKI 1 SAHAJA


Kod Produk : Gamunggal 1-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

* Terima kaseh Tn Mansor
-------------------------------------------------------


Kod Produk : Gamunggal 10-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66
* Terima kaseh Tn Poknik
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 11-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

* Terima kaseh Tn effies . K.Jaya
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 12-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 13-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

* Terima Kaseh Tn Daniel. Cheras
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 14-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 15-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66
-Sold Out-
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 2-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

*Terima kaseh Tuan Ahmad, P.Gudang
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 3-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 4-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 5-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66
-Sold Out-
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 6-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

* Terima Kaseh Tn Othman Puteh
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 7-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66
-Sold Out-
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 8-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66
-Sold Out-
-------------------------------------------------------



Kod Produk : Gamunggal 9-21
Bentuk : Permata Cincin
MAHAR : RM 66

* Terima kaseh Tn jamil, kangar
-------------------------------------------------------






BEG SIMPAN CINCIN BERZIP

BEG SIMPAN CINCIN BERZIP 



Alhamdulillah, jalan jalan kat area kedai unkle, terjumpa pulak beg berzip ini.... boleh memuatkan sekitar 15-20 bentuk cincin.

Jika anda ada banyak koleksi cincin boleh la simpan kannya di dalam beg berzip ini... bila nak pakai boleh simpan dan tukar pakai yang lain, haa..senang kan... insyaallah.... senang dibawa ke mana mana dengan saiz kecilnya... 

Kod Produk : D-ZIP
HARGA : RM 25 Sahaja

* Terima kaseh Tuan Rafhan, Rawang
* Terima kaseh Tuan Izat, Melaka
* Terima kaseh Tuan Othman Puteh. Manjung Perak
* Terima Kaseh Tuan Basir , Ganu Kite
* Terima kaseh Tuan Jamil, Kangar
* Terima kaseh Tuan Solleh, Labuan

* Stok kekadang ada, kekadang takde, so, kalau ada yang sampai lewat tu pepaham je la.... buat masa sekarang ada 3 dalam 2 kaler, 1 hitam dan 2 merah

Rabu, 23 Mei 2012

TEMPAHAN PELANGGAN

TEMPAHAN PELANGGAN TERBARU 



Aked Merah Bunian

Tempahan Tuan Fairuz, Cheras

----------------------------------------------------------------------------------------

Batu Petir



Cincin Tanduk kerbau

Tempahan Tuan O.P

G.NAGA EMAS

GELIGA NAGA EMAS
( HAK PERGURUAN )






Kod Produk : GNM-13
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 150/sebiji

Saiznya kecil sikit sahaja dari sebelum ini, agak lama jugak lah tak dapat benda ni, sebelum ni dapat dalam kuantiti yang sedikit. kali ini, alhamdulillah, pada saya sahaja ada 13 biji , tu lah, si bob pj la asyik dok tanya saja, ha...sekarang barang dah ada... amik semua tau....

Kalau ambil 7 biji untuk melengkapkan koleksi dragon ball... saya maharkan 

RM 500 sahaja belum masuk kos pos RM 12

----------------------

Seperti sedia maklum... ianya amat rare bagi perguruan kami..insyaallah


GELIGA TIDAK DIKENALI

GELIGA TIDAK DIKENALI


Saya tak tahu apa benda alah ni, datang bersama sama geliga naga emas...wallahulam....

Oleh sebab saya tak tahu apa bendanya, maka:

Kod Produk : Geliga Unrecognized
Bentuk : Geliga
MAHAR : RM 0.25 + RM 12.00 ( Kos Pos ) : RM 12.25


* Terima kaseh Tuan Poknik , KL