Ahad, 20 Mei 2012

GADGET

GADGET WAJIB ADA BAGI PENJUAL PERMATA PROFESIONAL

Diamond Selector II


Alat ini mengesan kekerasan sesuatu Berlian termasuk Permata Permata, saya ada dengar member sini cakap kalau batu sintetik kekerasannya tak sampai 5 MOH.... owh..saya yang memang jenis suka mengkaji, mencari alat ni... dan keputusan yang mengejutkan..... Batu JJ mempunyai kekerasan 7 Skala MOH, Batu Delima JJ ( JJ tu gelaran sintetik ) dari Thailand...... ingat tau, alat ni mengesan kekerasan menggunakan haba..... bukan mengesan samada ianya asli atau tidak..... 


Ada yang menggunakan air... tidak juga sebab dalam kajian saya di sini.... permata mempunyai lubang halus di permukaannya sebab itu dapat menahan air dari jatuh, tapi kalau kristal macam mana?..... sebab ada kawan saya cakap , kalau sintetik, air yang dititiskan di atas permukaannya akan jatuh...tak lekat stay seketol ..... jadi boleh saya katakan cara ini juga adalah salah sama sekali.... saya ada 2 kaedah untuk mengesan samada asli atau tidak.... yang pertama... membakar permata tersebut, yang kedua.... goreskan permukaan permata dengan permata asli yg lain... akan keluar cahaya.... cara org dulu dulu menyalakan api.... tapi sayang lah rosak permukaan permata, bercalar......

Saya membekalkan peralatan ini untuk anda sebagai pelanggan, bagi saya .anda memerlukan peralatan ini , sebagai pengajaran.... 6 bulan lepas..isteri saya membeli cincin emas bertatahkan berlian... mati2 cina tu kata asli.... tak pa la... bayar la jumlah yang diminta.... sekarang bila cek balik.... Ya Allah... kaca rupanya..... huhuhuh..takpa, sy jadikan sebagai pengajaran... memang saya celik permata tapi buta berlian...  pengajaran...


Kod Produk : DS2-Gadget
HARGA : RM 256

Lepas ni boleh say good bye dekat kedai emas yang menipu, sure depa terkejut bila isteri anda nak membeli cincin emas, anda mengeluarkan alat ini....sure punya lah.....




3 ulasan:

  1. test bang mat jangan ga ditest...

    BalasPadam
  2. Kalau kat johor bahru area mana ada jual alat itu encik??

    BalasPadam
  3. Alat ni di jb kalau org jual pun kedai gems yg nak tutup tuan, cari di lelong ada.tapi cari made in Japan, China punya accuracynya banyak x betul

    BalasPadam

Komen menggunakan Akaun Gmail anda & Browser Opera Sahaja

CARA BERURUSAN